onsdag den 20. juni 2007

Wikipedia

Så kom turen til hvad jeg vil kalde web 2.0's forgangsmand, Wikipedia. Den står for mig som at være startskuddet til noget helt helt nyt. Om end, som der også skrives, har den været udsat for en del kritik. Denne kritik har dog vist sig (fra en forskningsmæssig synsvinkel) grundløs. I den, så vidt jeg ved, eneste undersøgelse af troværdigheden af Wikipedias indhold viste den sig at holde stand, og endda på visse områder være bedre og mere opdateret mod encyklopædia brittanica.
Gider dog ikke finde en udgave af den undersøgelse fra, men skriv en kommentar og jeg skal fluks fremfinde denne.
I det hele taget har jeg valgt at være lidt doven med mine ting denne uge. Da jeg allerede har været en del på både den engelske og danske wikipedia og har redigeret lidt i begge, har jeg valgt at læne mig tilbage og mene at denne opgave var løst på forhånd. :)

2 kommentarer:

KMa's blog sagde ...

Noget misundelig er jeg over, at du er kommet så langt, Jesper. Og tak for din kommentar til mig. Det er hyggeligt, at nogen ser ens udgydelser. Det første barnebarn ventes først i januar 2008, og mine døtre samt svigersønner er slet ikke med på det her. Så der er ingen opbakning der. Og bagefter er jeg!

Marit sagde ...

Jeg tilslutter mig misundelsen. Og jeg bryder mig heller ikke om Flickr, bl.a. fordi den nægtede at kende til mig just nu - elendige skrummel.